"בישיבות ציוניות מקבלים פי 4 מפורת יוסף ופונוביז, זה עוול"

    ישראל פריי 1 Comment on "בישיבות ציוניות מקבלים פי 4 מפורת יוסף ופונוביז, זה עוול"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס הערב ב"מהדורה המרכזית" לעימות בין המפלגות החרדיות ל"בית היהודי", "אנחנו מתעסקים בזה הרבה זמן, יחד עם גפני וליצמן. בהמשך לכל הסיכומים בתקציב, הגיע שלב היישומים. יש וויכוחים על הקריטריונים והייעוץ המשפטי. אין לנו קרב עם בנט. לבנט אין התנגדות שנקבל את הנקודה לתלמיד כמו שצריך, רק טוען שהאוצר לא תיקצב מספיק".

    "היינו מנומסים, חיכינו, וכשראינו שזה לא הגיע, סוף השנה מתקרב, נאלצנו לעצור תקציבים. השר בנט היה צריך לחתום על צו שמאפשר לתקצב תלמידים מחו"ל, זה התעכב חודשים ארוכים. הייתה התערבות של ראה"מ, השר אלקין ואגף התקציבים באוצר, ועניין הנקודה לתלמיד נפתר. גם הנושא של בני חו"ל גם פתרנו. החזרנו למצב של שנת 2012".

    למרות הרוח המפויסת של דרעי, הוא עמד על הנקודות שעדיין במחלוקת: "יש עוד נקודה שלא נפתרה: לא יכול להיות שמכל הכספים של החטיבה להתיישבות לא מגיע לביתר ולמודיעין עילית שהם כשליש מתושבי יו"ש, והם לא מקבלים מזה פרוטה. עד עכשיו הסתדרנו על הכל, למרות שיש כאן עוול של תלמידים בישיבות ציוניות או בישיבות מעודדות גיוס שמקבלים פי 3 – 4 מתלמידים בפורת יוסף או פונביז', זה עוול שקשה להשלים אתו, בהמשך נטפל בו, אבל נכון לכעת מקווה שהדברים יסתדרו ושהקואליציה תחזור לתפקודה הטוב".

    דרעי חזר על דעתו האוהדת את הגדלת הקואליציה, בעיקר ע"י צירוף המחנה הציוני: "אני בעד ממשלה רחבה. המחנה הציוני לא נלחמת ולא נלחמה אף פעם בדת. הם בעד מדינת רווחה, שכבות חלשות, יש לנו מכנה משותף רחב אתם. יש עתיד נלחמו בנו, אם הם יחזרו בתשובה, יתחרטו, יהיה על מה לדבר, אבל המחנ"צ לא קידשו מלחמה גם בדברים שאנחנו לא שווים בהם".

    דרעי סיפר על המכתב של הקצינים נגד "שוברים שתיקה" עליו חתם יחד עם הנציגים החרדיים. "הגיעה לכנסת משלחת קצינים, שאומרים, אנחנו נלחמים בשטח והם מוציאים דיבתנו רעה. אפילו שאני בדר"כ לא מתעסק עם זה, החתמתי את כל החכי"ם והשרים החרדיים, לא נשת"פ אתם בשום צורה, באמת הם עברו את כל הגבולות, זוכר כשהיה בת"א את ההפגנה הגדולה נגד סאברה ושאתילה, את הכאב עמוק של מרנן הרב שך והרב עובדיה על זה שמוציאים דיבת היהודים בכל העולם, שכביכול אנחנו רוצחים משפחות".

    דרעי ביטל את האפשרות של תמיכה בהוצאת הארגונים מחוץ לחוק: "לא צריך להרחיק לכת אבל בטח שלא צריך לשתף פעולה אתם., להתראיין, לשבת אתם בפאנלים. מה זה הדבר הזה ללכת להשמיץ את ישראל בכל העולם?! בשביל מה יש כנסת, מבקר המדינה, בית משפט?! ללכת לכל העולם ולהשמיץ, הרי אנחנו הכי מוסריים ומשלמים על זה מחיר גבוה. יש גבול".

    בהמשך התייחס דרעי ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, ועל חוסר הצטרפותו לקואליציה: "הוא לא חלק מהאופוזיציה ברוב הדברים הוא לא מצביע אתם. אני לא מבין מה הוא עושה בחוץ. אני לא מבין. כואב לי מאוד ההתקפות שלו על מיליארדים לחרדים, הרי מה, לקחנו את זה לעצמנו? מיליארדים למע"מ 0, מה, רק מי שיש לו כיפה שחורה עולה לאוטובוסים? קצבאות הילדים להוציא ילדים מעוני, זה לחרדים?!".

    דרעי אמר כי "שוריינו לו בקואליציה משרד החוץ והקליטה, יכולנו יחד לעשות דברים טובים". הוא חשף כי "שמעתי מראה"מ כמה פעמים בתקופה האחרונה שהעדיפות העליונה שלו היא צירופו של ליברמן, וכי התיקים שמורים לו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שטויות המיץ בטטות- לא נלחמו בדת?? מה זה כל התמיכה שלהם ברפורמיות?? בקונסרבטיבים??